Consultari Publice

Draft 1-0 Standard National FSC supus consultarii publice

Ca urmare a cererilor venite din partea unor factori interesati cu activitate la nivel national si international, Grupul de Elaborare a Standardului FSC pentru Romania a extins perioada de consultare publica pentru Standardul National FSC pentru Management Forestier in Romania (Draft 1-0) pana la data de 15.12.2015.

Comentariile vor fi transmise in format electronic prin completarea formularului de consultare publica.

Vor fi luate in considerare doar acele Formulare care contin toate campurile cu informatiile de identificare a celui care face comentarii completate si transmise in perioada de consultare publica.

Precizari Importante

Principiile si Criteriile FSC au un caracter obligatoriu, nu se pot modifica si nu fac obiectul consultarilor. Comentariile vor face referire doar la Indicatorii, Verificatorii si Anexele acestui Standard (D1-0).

Pentru a putea fi considerate valide, comentariile transmise pe marginea Draftului 1-0 al Standardului Național FSC, vor tine cont, in mod obligatoriu, de urmatoarele:

  • Comentariile vor fi transmise doar in format electronic la adresa fsc@standardnational.ro in atentia Grupului de Elaborare a Standardului din Romania;
  • Comentariile se vor face prin completarea formularului de consultare publica si atasarea acestuia la e-mail sau direct de pe site-ul www.standardnational.ro (versiunea online);
  • Vor fi considerate valide doar comentariile transmise pana la data de 15.12.2015;
  • Comentariile vor fi transmise in limba romana;
  • Comentariile vor avea un caracter oficial si vor contine obligatoriu datele de identificare, asa cum apar ele in “Formular consultare publica Standard National_Draft 1-0”, cu nume si prenume, date de contact si domeniul de expertiza din care provine.

La finalul procesului de consultare, toate comentariile primite vor fi analizate de catre Grupul de Elaborare a Standardului National FSC, care va intocmi un raport public ce va include:

  • Rezumatul comentariilor transmise (inclusiv expeditorul si datele acestuia de contact);
  • Raspunsul Grupului de Elaborare a Standardului National cu privire la comentariile transmise;
  • Precizari referitoare la forma in care au fost integrate comentariile primite in versiunea subsecventa a draftului supus consultarii publice;
  • O analiza a domeniilor din care provin factorii interesati care au transmis comentariile.

Draft 2-0 Standard National FSC supus consultarii publice

Perioada consultare publica: 08 august 2016 – 09 septembrie 2016.

Comentariile vor fi transmise in format electronic prin completarea formularului de consultare publica.

Comentariile vor fi transmise in atentia Grupului de Elaborare a Standardului National FSC pe adresa de e-mail: fsc@standardnational.ro, pana cel tarziu la data de 9 septembrie 2016.

Precizari Importante

Principiile si Criteriile FSC au un caracter obligatoriu, nu se pot modifica si nu fac obiectul consultarilor. Comentariile vor face referire doar la Indicatorii, Verificatorii si Anexele acestui Standard (D2-0).

Pentru a putea fi considerate valide, comentariile transmise pe marginea Draftului 2-0 al Standardului Național FSC®, vor tine cont, in mod obligatoriu, de urmatoarele:

  • Comentariile vor fi transmise doar in format electronic la adresa fsc@standardnational.ro in atentia Grupului de Elaborare a Standardului din Romania;
  • Comentariile se vor face prin completarea formularului de consultare publica si atasarea acestuia la e-mail sau direct de pe site-ul www.standardnational.ro (versiunea online);
  • Vor fi considerate valide doar comentariile transmise pana la data de 09.09.2016;
  • Comentariile vor fi transmise in limba romana;
  • Comentariile vor avea un caracter oficial si vor contine obligatoriu datele de identificare, asa cum apar ele in “Formular consultare publica Standard National_Draft 2-0”, cu nume si prenume, date de contact si domeniul de expertiza din care provine.

La finalul procesului de consultare, toate comentariile primite vor fi analizate de catre Grupul de Elaborare a Standardului National FSC® care va intocmi un raport public ce va include:

  • Rezumatul comentariilor transmise (inclusiv expeditorul si datele acestuia de contact);
  • Raspunsul Grupului de Elaborare a Standardului National cu privire la comentariile transmise;
  • Precizari referitoare la forma in care au fost integrate comentariile primite in versiunea subsecventa a draftului supus consultarii publice;

Mai multe informatii despre procesul de adaptare a Standardului, puteti afla:

Daca aveti cunostinte de alte persoane, institutii sau organizatii, care ar putea fi interesati de acest proces, va incurajam sa redirectionati si catre ei continutul acestui anunt.

Cu stima,
Grupul de Elaborare a Standardului FSC pentru Romania

Vreau sa fiu Consultat

ATENTIE!

PROCES DE INSCRIERE IN FORUMUL CONSULTATIV DESCHIS!

Toti cei interesati se pot inscrie in vederea consultarii publice completand formularul de mai jos:

– DESCARCATI FORMULARUL DE INSCRIERE –

 

Procesul de elaborare a Standardului National FSC este unul transparent ce ofera posibilitatea tuturor factorilor interesati sau afectati direct de standard sa-si exprime punctual de vedere pe tot parcursul procesului. In acest sens s-a constituit un Forum Consultativ conform standardului Standardul FSC-STD-60-006 V1-2 “Cerinte privind procesul de elaborare si mentinere a Standardelor Nationale FSC”.

Rolul Forumului Consultativ este acela de a se asigura ca toti factorii interesati sau afectati de implementarea Standardului au oportunitatea de a trimite, in mod oficial, comentarii pe parcursul procesului cu privire la continutul acestuia.

Forumul Consultativ va fi tinut la curent si va fi consultat cu ocazia fiecarei etape a standardului (finalizare draft, testare in teren, etc.).

Participarea ca membru in Forumul Consultativ este deschisa oricarui factor interesat in baza unei cereri scrise si adresata oficial catre Grupul de Lucru la adresa: fsc@standardnational.ro

Grupul de Lucru incurajeaza in acest moment inscrierea a cat mai multor factori interesati in Forumul Consultativ.

Comentarii si Raspunsuri

Toate comentariile (relevante) si raspunsurile grupului de lucru vor aparea intr-un raport in termen de 30 zile de la incheierea rundei de consultari.

Comentariile primite in urma consultarii publice

Draftului 2.0 in perioada 08.08-25.09.2016

si raspunsurile formulate de SDG

  • Nr. Crt.
  • Indicator
  • Comentariu
  • Raspuns
  • 1
  • 1.1.1
  • Organizatia trebuie sa detina toate documentele valabile in conditii legale. Este foarte bine, de apreciat si deplinitor juridic.
  • Detinerea documentelor valabile in conditiile legii nu este suficienta. Inregistrarea juridica trebuie sa poata fi si dovedita. Forma initiala nu se modifica.
  • 2
  • 2.1.1
  • Practicile de angajare trebuie sa demonstreze conformitate cu legislatia nationala, care a ratificat conventiile fundamentale ale OIM si ILO. Sunt de acord.
  • Practicile de munca nu acopera si conditiile de munca. In formularea indicatorului trebuie sa se regaseasca si precizari referitoare la conditiile de munca. Solicitarea indicatorului este de a se respecta conventiile fundamentale ale OIM definite in declaratia ILO indiferent daca acestea sunt ratificate in legislatia nationala sau nu. Forma initiala nu se modifica.
  • 3
  • 2.3.2
  • Cum este formulat acum indicatorul, pare ca echipamentul ar fi al muncitorului si nu e oferit de firma.Trebuie ca echipamentul sa fie oferit de firma. Detin inseamna ca le detin in nume propriu. Poate gasim alta sintagma sa nu creeze confuzii.
  • Se modifica indicatorul:
    Angajatilor* le sunt asigurate de catre angajator, in mod gratuit echipamente personale de protectie corespunzatoare sarcinilor de munca desemnate.
  • 4
  • 4.4.1
  • Organizatia trebuie sa ia masuri aditionale, juste si oneste, si chiar masuri de caritate, oneste, fata de comunitatile locale.
  • Nu este scopul indicatorului  care face referire la identificarea oportunitatilor de dezvoltare.
    Scopul certificatului nu este de a transforma organizatia intr-o entitate caritabila. Standardul nu poate obliga organizatia sa intreprinda activitati caritabile.
  • 5
  • NEW
  • Sa se asigure accesul la material lemnos pentru populatie in cazul in care Organizatia detine majoritate fondului forestier limitrof comunitatii.
  • Pentru sprijinirea populatiei in astfel de situatii a fost introdus un indicator nou  4.4.3 (In situatia in care organizatia detine majoritatea fondului forestier pe raza comunitatilor locale, aloca in conditiile respectarii prevederilor legale, cu prioritate contra cost la pretul pietei, lemn pentru nevoile populatiei, corespunzator obiectivelor, scarii si intensitatii activitatilor de management.)
  • 6
  • 4.7.2
  • ameneajamentul nu sustine idea de a proteja obiectivele cu semnificatie speciala pentru comunitate, este necesara introducerea unui unui verificator care sa acopere aceasta solicitare la principiul 9.
  • Se modifica indicatorul 9.1.1
    Pe baza celor mai bune informatii disponibile s-a facut o evaluare pentru inregistrarea localizarii si starii Valorilor Ridicate de Conservare* din categoriile 1-6, asa cum sunt definite la Criteriul 9.1 Conform Anexei D; Padurile cu Valoare Ridicata de Conservare desemnate sunt materializate pe harti si delimitate in teren.
  • 7
  • 5.1.1
  • Sa se asigure lemn de lucru si lemn de foc pentru populatie conform necesitatilor, fapt care trebuie reglementat prin legislatia de valorificare a masei lemnoase.
  • Nu este scopul indicatorului care face referire doar la identificarea resurselor.
    Reglementarea legislatiei nationale nu se face prin intermediul standardului.
    Pentru sprijinirea economiei locale este formulat indicatorul 4.4.3 (In situatia in care organizatia detine majoritatea fondului forestier pe raza comunitatilor locale, aloca in conditiile respectarii prevederilor legale, cu prioritate contra cost la pretul pietei, lemn pentru nevoile populatiei, corespunzator obiectivelor, scarii si intensitatii activitatilor de management.)
  • 8
  • 5.2.1
  • Sistemul actual de management asigura gospodarirea durabila a fondului forestier.
  • Indicatorul 5.2.1 face referire la nivelul recoltelor de lemn si nu la intreaga activitate de management forestier respectiv gospodarire silvica.
    Nivelul recoltelor de lemn sunt stabilite in amenajamentele silvice care sunt mentionate ca verificator.
  • 9
  • 5.2.3
  • Trebuie trecut „ produsele accidentale 1” nu toate accidentalele, „…..care depaseste posibilitatea anuala, se precompteaza in anul urmator de aplicare a amenajamentului silvic”  pentru ca auditorul sa nu ceara sa se precomteze tot volumul de lemn.
  • Se modifica indicatorul. Se trece:
    Volumul produselor accidentale I, care depaseste posibilitatea anuala, se precompteaza in anii urmatori de aplicare a amenajamentului silvic.
  • 10
  • 6.4.2
  • Personalul este instruit in vederea identificarii speciiilor rare in general sau pentru cele care stiu ca exista?
    Cred ca trebuie luate in considerare doar speciile care ar putea  exista in raza de administrare a organizatiei.
  • Se modifica indicatorul:
    Personalul este instruit in vederea identificarii speciilor rare, amenintate existente.
  • 11
  • 6.9.1
  • Ce inseamna suprafata limitata? Cate ha?
  • Se modifica indicatorul:
    1. Afecteaza o suprafata foarte limitata din Unitatea de management*(maxim 0,5%).
  • 12
  • 10.11.4
  • Trebuiesc luate in considerare si zonele de conservare desemnate
  • Se modifica indicatorul:
    Practicile de exploatare evita prejudiciile aduse arborilor ramasi pe picior, semintisului utilizabil sau zonelor de conservare desemnate.
  • 13
  • Anexa D
  • Pragul la PVRC 2 nu este clar.
  • Se modifica definitia pragului.
    – Prezenta unui peisaj forestier compact cu suprafete mai mari de 50.000 ha, din care minim 70% sunt paduri. In plus, din totalul suprafetei, minim 10% sunt ecosisteme forestiere cu caracter primar. Din suprafata forestiera maxim 10% sunt paduri antropizate, restul suprafetei forestiere pana la 100% reprezinta paduri secundare.
  • 14
  • Anexa I
  • Activitati de monitorizare la sectiunea A monitorizarea se face la nivel de Organizatie si nu la nivel national.
    Sectiunea B Monitorizarea se face la nivel de organizatie si nu la nivel de RNP iar entitatea care monitorizeaza este OS si/sau DS si nu OS, DS, RNP.
  • Observatiile au fost acceptate si inserate in anexa.
  • 15
  • Glosar de termeni
  • Definitia Comunitatilor locale nu este clara, este interpretabila
  • Se modifica definitia termenului:
    Comunitati locale:
    Colectivitati de orice dimensiune (catune, sate, comune, cartiere, orase, etc), care sunt in interiorul sau sunt adiacente Unitatii de Management, si acelea care sunt suficient de aproape pentru a avea un impact semnificativ asupra economiei sau valorilor de mediu ale Unitatii de management sau pentru a avea economia, dreptul sau mediul de viata afectat in mod semnificativ de activitatile administrative sau de aspectele biofizice ale Unitatii de management.
  • 16
  • Glosar de termeni
  • La definitia termenului: Cele mai bune informatii disponibile, trebuie luata in considerare si legislatia in vigoare.
  • Se accepta a fost inserat in text.




Arhiva Anunturi

Comunicat de presa

Grupul de Lucru pentru Elaborarea Standardului Naţional FSC® (FOREST STEWARDSHIP COUNCIL)® pentru Management Forestier a organizat în data de 28.01.2016 consultarea publică privind Versiunea 1-1 a Standardului Naţional FSC pentru Management Forestier.

Invitație Consultare Publică

Grupul de Lucru pentru Elaborarea Standardului Naţional FSC® (Forest Stewardship Council®) pentru Management Forestier are plăcerea să vă invite în data de 28.01.2016, începând cu orele 10:00, în Aula Universității “Transilvania” din Braşov, Sala UI7, la consultarea publică privind Versiunea 1-1 a Standardului Naţional FSC pentru Management Forestier.

Extindere perioada consultare publica

Ca urmare a cererilor venite din partea unor factori interesati cu activitate la nivel national si international, Grupul de Elaborare a Standardului FSC pentru Romania a extins perioada de consultare publica pentru Standardul National FSC pentru Management Forestier in Romania (Draft 1-0) pana la data de 15.12.2015.

Invitatie consultare publica

Stimate Doamne /Stimati Domni,

Grupul de Elaborare a Standardului FSC pentru Romania, acreditat de catre FSC International in anul 2014, va invita sa transmiteti incepand cu data de 15.09.2015 comentariile dumneavoastra referitoare la prevederile Standardului National FSC pentru Management Forestier in Romania DRAFT 1-0.

Invitatie Inscriere in Forumul Consultativ

Procesul de elaborare a Standardului National FSC este unul transparent ce ofera posibilitatea tuturor factorilor interesati sau afectati direct de standard sa-si exprime punctual de vedere pe tot parcursul procesului.